Кваліфікаційний іспит "ТМФВ"


Огляд знань з освітнього компонента 

"Теорія і методика фізичного виховання"


11 березня 2024 року відбувся огляд знань  освітнього компонента «Теорія і методики фізичного виховання» з метою всебічної і об’єктивної оцінки якості теоретичних знань і методичних вмінь здобувачів освіти освітньо-професійного ступеня «фаховий молодший бакалавр» галузі знань 01 Освіта/Педагогіка для спеціальності Середня освіта (Фізична культура).

Завданням огляду знань є перевірка розуміння здобувачем освіти програмного матеріалу в цілому, логіки та взаємозв’язків між окремими розділами, здатності творчого використання накопичених здобутих компетентностей, уміння сформувати своє ставлення до певної проблеми освітнього компонента.




Питання кваліфікаційного іспиту освітнього компонента

"Теорія і методика фізичного виховання"


1. Розкрийте теорію і методику фізичного виховання як наукову та навчальну дисципліну.
2. Розкрийте вихідні поняття теорії фізичного виховання.
3. Розкрийте систему фізичного виховання. Дайте визначення основних понять.
4. Розкрийте основи української національної системи фізичного виховання.
5.  Обгрунтуйте мету системи фізичного виховання в Україні.
6.  Визначте основні завдання фізичного виховання.
7.  Розкрийте засоби фізичного виховання. Дайте визначення основних понять.
8.  Розкрийте загальну характеристику фізичних вправ.
9.   Обгрунтуйте фактори, які визначають вплив фізичних вправ на організм учнів.
10.  Розкрийте техніку фізичних вправ.
11.  Визначте основні форми фізичної вправи.
12.  Розкрийте класифікацію фізичних вправ.
13. Розкрийте принципи побудови процесу фізичного виховання. Дайте основні визначення понять.
14.  Розкрийте загальну характеристику принципів фізичного виховання.
15.  Розкрийте методи фізичного виховання. Дайте основні визначення понять.
16.  Розкрийте методи вдосконалення та закріплення рухових дій.
17.  Розкрийте  методи навчання рухових дій.
18.  Розкрийте методи тренування.
19.  Розкрийте методичні прийоми вправляння.
20.  Розкрийте метод використання слова.
21.  Розкрийте метод демонстрації.
22.  Розкрийте засоби навчання.
23.  Обгрунтуйте основи методики вдосконалення фізичних якостей.
24.  Розкрийте фізичне навантаження на уроці.
25.  Охарактеризуйте основи методики розвитку сили.
26.  Розкрийте засоби вдосконалення сили.
27.  Охарактеризуйте основи методики розвитку прудкості.
28.  Розкрийте засоби вдосконалення прудкості.
29.  Охарактеризуйте основи методики розвитку витривалості.
30.  Охарактеризуйте  основи методики розвитку гнучкості.
31.  Розкрийте засоби вдосконалення гнучкості.
32.  Охарактеризуйте основи методики удосконалення спритності.
33.  Розкрийте засоби удосконалення спритності.
34.  Розкрийте загальні основи навчання рухових дій.
35.  Охарактеризуйте структуру процесу навчання рухових дій.
36.  Розкрийте форми занять фізичними вправами у ЗЗСО.
37.  Розкрийте структуру уроку фізичної культури.
38.  Розкрийте способи виконання вправ.
39.  Розкрийте методи організації діяльності учнів.
40.  Охарактеризуйте особливості визначення завдань уроку.
41.  Розкрийте особливості підготовки вчителя до уроку.
42.  Охарактеризуйте особливості проведення підготовчої частини уроку.
43.  Охарактеризуйте особливості проведення основної частини уроку.
44.  Охарактеризуйте особливості проведення заключної частини уроку.
45.  Розкрийте симптоми втоми після навантаження різної величини.
46.  Обґрунтуйте прийоми регулювання навантаження на організм учнів.
47.  Обгрунтуйте щільність уроку.
48.  Розкрийте оцінку діяльності учнів на уроках.
49.  Обгрунтуйте форми оцінки освітньої діяльності.
50.  Обгрунтуйте оцінку рівня розвитку фізичних якостей учнів.
51.  Розкрийте різновиди шкільних уроків фізичної культури.
52.  Розкрийте характерні ознаки уроків фізичної культури за змістом.
53.  Розкрийте  організаційно-методичні основи підготовки учнів до самостійних занять фізичними вправами.
54.  Розкрийте особливості проведення ранкової гігієнічної гімнастики.
55.  Розкрийте особливості проведення фізкультурних пауз.
56.  Розкрийте особливості домашнього завдання з фізичної культури.
57.  Визначте форми фізичного виховання протягом дня.
58. Розкрийте особливості підготовки планування роботи з фізичного виховання школярів.
59.  Розкрийте документи планування з фізичного виховання.
60.  Обгрунтуйте особливості контролю освітнього процесу.

Практичні завдання з теорії та методики фізичного виховання


1.      Складіть орієнтовні групові вправи в шерензі, колоні, колі для учнів 5-6 класів для виконання під час рухливої перерви.
2.         Складіть орієнтовні групові вправи з гімнастичними палицями для учнів 7-8 класів.
3.       Підберіть 3 рухливих гри для учнів 6 класу з метою розвитку швидкості.
4.      Складіть схему проведення змагань з футболу для 14 команд (за системою «з  вибуванням»).
5.      Підберіть 3 рухливих гри для уроку футболу з метою розвитку спритності.
6.      Підберіть 3 рухливих гри з метою закріплення умінь шикування.
7.      Складіть програму змагань «Тато, мамо і я» для учнів 5 класу.
8.      Складіть для учнів 8-9 класів програму змагань «Козацькі забави».
9.         Складіть орієнтовну основну частину конспекту уроку з фізичної культури модуль «Баскетбол» для учнів 6-класів враховуючі слідуючи завдання: 1. Повторити техніку передач м’яча на місці. 2. Повторити техніку ведення м’яча. 3. Сприяти розвитку спритності та швидкості через естафети.
10.  Складіть для учнів 5-6 класів програму змагань «Веселі старти».
11. Складіть комплекс ЗРВ типу ранкової зарядки для учнів 5-6 класів.
12. Підберіть 3 рухливих гри для модуля «Баскетбол» з метою удосконалення технічних прийомів у нападі.
13. Підберіть 5-6 змагань для учнів 7-8 класів під час проведення рухливих перерв.
14. Підберіть 4 підготовчі вправи до метання малого м’яча на дальність.
15. Підберіть 3 рухливих гри для удосконалення технічних прийомів у футболі.
16. Складіть іменну заявку  з легкої атлетики для 10 учасників не залежно від статі.
17. Підберіть 3 рухливих гри для удосконалення технічних прийомів у настільному тенісі.
18. Підберіть 5-6 естафет для учнів 6-7 класів під час проведення рухливої перерви.
19. Підберіть 3 рухливих гри для модуля «Волейбол» з метою удосконалення передач та прийому м’яча.
20. Підберіть 4 вправи для розвитку гнучкості.
21. Складіть орієнтовні комплекси вправ для фізкультурної хвилинки для учнів 5-6 класів сидячи за партою та стоячи біля парти.
22. Складіть комплекс колового тренування на 5 станцій для учнів 8-9 класів.
23. Складіть календар ігор з баскетболу для 6 команд за коловою системою та заповніть таблицю врачовуючі (перемога –           2 очки, поразка – 1 очко).
24. Складіть орієнтовний план фізкультурно-оздоровчих заходів на рік для учнів 5-6 класів.
25. Складіть орієнтовну основну частину конспекту уроку з фізичної культури модуль «Гімнастика» для учнів 7-класів враховуючі слідуючи завдання: 1. Повторити техніки перекиду вперед і назад. 2. Сприяти розвитку м’язів тулуба і рук. 3. Повторити техніку лазіння по канату у 3 прийоми.
26. Складіть орієнтовні тестові завдання для визначення теоретичної підготовленості учнів 8-9 класів.
27. Складіть програму змагань з легкої атлетики для учнів 6 класу.
28. Складіть орієнтовний комплекс вправ ранкової гімнастики для учнів 5-6 класу.
29. Складіть орієнтовний комплекс вправ (6-8 вправ) для розвитку м’язів тулуба для учнів 6-7 класів.
30. Складіть орієнтовний зміст домашніх завдань на тиждень для учнів 5 класів з модуля «Гімнастика».


Список рекомендованої літератури під час
підготовки до кваліфікаційного іспиту з теорії та методики фізичного виховання

Основна:
1.      Бондар Т. С. Легка атлетика та гімнастика у початковій школі / Т. С. Бондар. Харків : вид-во «Ранок», 2009. – 176 с.
2.      Бондар Т. С. Спортивні та рухливі ігри в початковій школі  /     Т. С. Бондар. Харків : вид-во «Ранок», 2008. – 192 с.
3.      Герцик М. С. Вступ до спеціальностей галузі «Фізичне виховання  і спорт» : (підруч.) / М. С. Герцик, О. М. Вацеба. Харків : «ОВС», 2005. – 240 с.
4.      Дмитрук О.Ю. Спортивно-оздоровчий туризм : (навч. посіб. 2-е вид.) / О.Ю. Дмитрук: Київ: «Альтерпрес», 2008. – 280 с.
5.      Дубенчук А.І. Спортивні ігри з м’ячем: правила суддівства / А.І. Дубенчук. – Харків: Торсінг плюс, 2006. – 288 с.
6.      Івойлов А. В. Спортивні ігри / А. В. Івойлов. – Xарків: Вид-во «Основа» при Харк. ун-ті, 1993. 216 с.
7.      Круцевич Т.Ю. Теория и методика физического воспитания. – Київ: Издат-во «Олимпийская литература», 2003. т. 2.
8.      Поплавський Л.Ю. Баскетбол / Л.Ю. Поплавський. – Київ: Олімп. літ-ра. – 2004. – 448 с.
9.      Сергіенко Л.П. Практикум з теорії і методики фізичного виховання. навчальний посібник. Харків: «ОВС», 2007. – 272 с.
10.  Худолій О.М. Основи методики викладання гімнастики: навч. посіб. В 2-х ч. – 3-є вид.: випр. і доп. – Харків: «ОВС», 2004. –
Ч. 1 : Основи методики викладання гімнастики. – 2004. – 414 с., іл.
Ч. 2 : Основи методики викладання гімнастики. – 2008. – 464 с., іл.
11.  Шиян Б.М.  Теорія і методика фізичного виховання школярів.
– частина 1. Тернопіль: Навчальна книга Богдан, 2001. – 272 с.
– частина 2. Тернопіль: Навчальна книга Богдан, 2002. – 248 с.
Додаткова:
1.      Ареф’єв В.Г., Єдинак Г.А. Фізична культура в школі (молодому спеціалісту): навчальний посібник для студентів навчальних закладів ІІ-ІV рівнів акредитації. – 2-е вид. перероб. і доп. – Кам’янець-Подільський: Абетка-НОВА, 2002. -384 с.
2. Вільчковський Е. С. Система фізичного виховання молодших школярів / Е. С. Вільчковський, М. П. Козленко, С.Ф. Цвек. – Київ: ІЗМН, 1998. – 232 с.
3. Віхров К. Л. Футбол у школі / К. Л. Віхров. – Київ: Комбі ЛТД, 2004. – 256 с.
4.      Шалепа О. Г. Організація і методика проведення фізкультурно-оздоровчої та спортивно-масової роботи в навчальних закладах : навч-метод. посіб. / О. Г. Шалепа, В. В. Золочевський. Харків: СПД Бровін О. В., 2011. – 256 с.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Сто днів до старту. В Греції запалено вогонь Олімпійських ігор 2024

Церемонія відкриття Олімпіади 2024 відбудеться у Парижі 26 липня У Греції проведено урочисту церемонію запалення вогню для  Олімпійських іго...